Franchise Match Internationaal

Franchise is a fast changing world

Een netwerk van franchise brokers geeft je toegang tot 45 landen

Doordacht effectief voorbereiden op een nieuwe markt

Internationale samenwerking

FPI is het netwerk waar Franchise Match actief is voor de internationale samenwerking. Dit is een netwerk van dienstverleners voor franchise organisaties.

Het belangrijke effect van deze samenwerking voor een Nederlande Franchise Formule die een groei in een buitenland willen maken, is dat je altijd met veel lokale kennis in een ander land een start kunt maken.

Wat wij voor je doen als je met de formule naar het buitenland wilt. Is een aantal zaken vaststellen, is de formule voldoende voorbereid om in een ander land te starten?

We nemen je mee in een reis door de zaken die belangrijk zijn, cultuur is daar een interessante van. Natuurlijk de commerciële kansen voor franchisegever en franchisenemers.

We hebben een market entry methodiek die helpt om de juiste plannen en informatie goed voor te bereiden.

Een voorbereiding die verder gaat dan de kwaliteit van je formule. Hij zorgt ervoor dat je resultaat gaat halen in het land waar je graag wilt starten.

Voordelen

Timing is key

In franchise is timing vaak cruciaal.

Het plan, de plaats, de financiering en de juiste meester van gebiedsontwikkelaar moeten tegelijkertijd bij elkaar komen.

Daarom werken we nauw samen met de lokale experts op het gebied van site surveys, country mapping en financiën.

Je kunt excellente kandidaten mis lopen vanwege financieringsproblemen. De beste operator of ondernemer heeft misschien niet voldoende startkapitaal, maar is wel in staat om veel cash te genereren met het merk.

 

Strategie & Cultuur

De juiste strategie voor het brengen van de franchiseformule naar een ander land.

Vraagt dat er goed is nagedacht en liever nog  onderzoek is gedaan naar de cultuur in het land waar je met de formule wilt landen.

Het voordeel van de samenwerkingen die Franchise Match heeft is dat we dit door franchise experts in het land waar je naar toe wilt zorgvuldig voor je kunnen laten uitvoeren. 

 

Wat is er nodig?

Voorbereiding is Key, weten wat je wilt, waar je dat wilt gaan doen, wat je wilt bereiken en welke uitdagingen er dan extra bijkomen.

Strategie 

Belangrijk is om de juiste strategie uit te werken, welke stappen zijn belangrijk.

Wat worden daarna de doelstellingen en welke resultaten moeten er zeker gehaald worden?

Dit werken we uit naar het operationele plan, waarmee je aan de slag gaat. Wat werkt wat gaat minder goed. Op welk onderdeel kun je vertrouwen en wat moet anders?

Market Entry 

Een nieuwe markt met een andere cultuur gaan bewerken met de kennis die je hebt opgedaan in Nederland is een optie.

Beter is het om een andere benadering in te zetten, en onderzoek te doen of te laten doen door lokale partijen die je helpen om de cultuur en commerciële werkwijze in een ander land te begrijpen. 

Afhankelijk van hoe je de formule wilt uitrollen zijn deze gegevens ook goed voor de Master die je aan kunt stellen. Extra informatie helpt hem om sneller de resultaten te realiseren die je nodig vindt.   

Bouwen   

Vanuit deze kennis bouw je verder aan het operationele plan, en zullen de resultaten zich steeds beter en makkelijker laten realiseren.

 

You take the 1st step yourself,

then we do it together!