City Calendar

Cadeaubonnen voor de winkels, restaurants en culturele instellingen

CityCalendar is een Unieke franchiseformule!

CityCalendar richt zich op de lokale economie van een gemeente, de stad of dorp waar jij nu woont?

Citycalendar heeft als doel om een boost te geven aan de lokale economie en rcht zich in eerste instantie op de december maand om dit te doen.

CityCalendar heeft één hoofdfocus bij alles wat ze doen:

Altijd waarde leveren!

Ze willen waarde creëren voor  klanten, voor de leveranciers en voor de lokale gemeenschap waarin we leven.

Het gaat om het produceren van fysieke, lokale adventskalenders met 24 deurtjes. Elk deurtje werkt als een cadeaubon voor een van onze zakenpartners in de lokale gemeenschap.

Consumenten kopen de adventskalender en bezoeken onze zakenpartners. Bij hun bezoek krijgen ze het gratis cadeau dat in het deurtje staat beschreven. Dat kan iets te eten zijn, een fysiek ding, een ervaring of iets anders.

Voor de zakenpartner is het unieke marketing exposure, veel bezoekende consumenten en de kans om extra omzet te genereren.

De zakenpartner krijgt een meetbaar marketinginstrument dat alleen kosten met zich meebrengt van de consumenten die de winkel daadwerkelijk bezoeken.

Voor de consument die de kalender koopt is het een unieke kans om 24 cadeau’s te kopen, de waarde van de CityCalendar is vaak wel 10 x het aankoopbedrag van de kalender.

Franchisenemers kunnen in hun lokale economie een CityCalendar starten, er wordt per gemeente een afspraak gemaakt met een franchisenemer. De franchisegever CityCalendar geeft maximale ondersteuning met de opzet van jouw franchise.

Wat kun je verwachten?

Operating Systems

CityCalendar

Heeft ondertussen 5 jaar ervaring met deze unieke formule, er is veel marketing ervaring opgedaan en de mogelijkheden voor de cadeaus die je in de kalender kunt inzetten zijn ook uitvoerig getest.

Voor het bedenken en uitwerken van de kalender is er een procedure die het makkelijk maakt voor een franchisenemer. Het fysieke printen van de kalenders wordt gedaan in Denemarken om het voordeel van volume zo goed mogelijk te gebruiken.

 

Kennis & Ondersteuning

Volledige kennis en ondersteuning van ervaren franchise team van de moeder franchiseorganisatie HQ, opzetten, prijsstrategie, producten en ander marketingmateriaal worden verzorgd.

Er is een kennis en ervaring database waar je de oplossingen van collega franchisenemers in verschillende landen kunt zien en hun ontwikkelingen ook kunt volgen.

 

Research & Development

Continue Research en Development waarmee voortdurend nieuwe cadeaus of combinaties van cadeaus worden bedacht en getest zijn onderdeel van de toegevoegde waarde van CityCalendar.

Het verbeteren van productie processen en logistieke of marketing onderdelen van deze franchise zijn steeds in beweging en worden steeds verder verbeterd.

Naast de eerste CityCalendar die zich richt op de december maand wordt er ook gewerkt aan calendars die op andere momenten in het jaar ingezet kunnen worden.

Ben jij de CityCalendar Partner?

Met de franchiseformule CityCalendar starten kan zeker in het eerste jaar een uitdaging zijn die je naast je bestaande werk op gaat bouwen.

Franchisenemer worden: Wat een mooie pre is als je al een lokaal netwerk hebt, doordat je bijvoorbeeld in business netwerken actief bent. Dan combineer je jouw netwerk met het toevoegen van waarde aan de lokale economie. 

Het proces start in begin van het jaar met het vinden van zakenperners waar je mee gaat werken die hun cadeau bedenken, die jij verzameld en in een 24 vaks kalender gaat plaatsen. Na de zomer wordt het design van de kalender uitgewerkt en wordt de kalender verder voorbereid voor het printen van de kalender.

De verkoop van de kalender start in oktober en dat loopt door tot december.

Investering

Afhankelijk van de start die gemaakt wordt zijn er verschillende financiële modellen te bespreken.

Franchisevergoeding

CityCalendar werkt met een entree Fee voor een Master van: € 50.000.-

Franchise Fee van 10%

Marketing Fee van 2%

Voor en Master zijn de volgende afspraken als hij franchisenemers aansluit:

Entree fee voor de Franchisenemer € 9.500,- daarvan gaat € 2.000,- naar CityCalendar

 

 

Franchise overeenkomst

De startersovereenkomst kent een looptijd 5  jaar.

Procedure

CityCalendar heeft aan Franchise Match gevraagd om de Nederlandse markt te ontwikkelen. We starten dan ook met de procedure bij Franchise Match. Waar Jack Weber je graag uitgebreid informeert.

 

Ik wil graag meer informatie

Wil je meer weten over de mogelijkheden bij CityCalendar?

Stuur dan een e-mail naar:

Jack.weber@tachyons.nl

of bel: 06-12551487 (Jack Weber)

Waar kun je starten met CityCalendar?

Naar ons idee kun je in elke gemeente starten met CityCalendar, we hebben gezien tijdens de Covid problmen dat er steeds meer aandacht is voor de economie in de stad waar we wonen.

CityCalendar is een fysieke marketing product die waarde creert!

Waarde voor de kopers/consumenten:
Die het lokale bedrijfsleven steunen en tegelijkertijd waar voor hun geld krijgen.

waarde voor onze zakenpartners:
Die profiteren van een uniek marketinginstrument dat consumentenverkeer, nieuwe klanten en extra verkoop oplevert.

Waarde voor onze gemeenschap:
Door bij te dragen aan een levendig commercieel leven en tegelijkertijd lokale goede doelen te steunen.

CityCalendar

Is op zoek naar een ambitieuze Master Franchisenemer die wij helpen een succesvolle organisatie in Nederland op te bouwen.

Voorbeeld:

Een restaurant geeft een gratis gerecht voor de lunch. 

In de eerste maand kreeg dit restaurant 972 consumenten die gebruik maakte van de kalender aanbieding.

Het werken met de kalender heeft dit restaurant 17% meer omzet opgeleverd.  

De 1e stap zet je zelf, daarna doen we het samen!