Social Runner

Slimme recruitment van Franchisenemers

Weloverwogen investeren in groei.

Social Runner & het vinden van Franchisenemers

Voor elke franchise formule geldt hetzelfde. Het vinden van nieuwe franchisenemers die of een nieuwe locatie willen starten of een bestaande locatie kunnen overnemen is een lastige opdracht.

Het kost veel tijd en energie en heeft een beperkt rendement heeft. Die tijd en inspanning nemen we je graag uit handen. 

We hebben een pro actieve werkwijze die we inzetten op LinkedIn. We brengen de franchiseformule met deze werkwijze dagelijks in contact met personen die in de doelgroep passen. Met als doel om deze personen uit te nodigen voor een gesprek. 

Voor dat we kunnen starten met het uit je handen nemen van het zoeken naar franchisenemers, werken we een plan uit waarin we de strategische keuze hebben vastgesteld, de doelgroep hebben bepaald en zijn de communicatie keuzes gemaakt. 

We werken op LinkedIn en doen dat heel persoonlijk, mensen die we benaderen krijgen vragen om met je mee te denken, we werken met handmatig persoonlijke berichten gebaseerd op het doel waar we voor werken. 

Met deze pro actieve methodiek kunnen we heel gericht in contact komen met kandidaten en ondernemers die passen in de doelgroep en het vastgestelde franchisenemersprofiel.

Voor elke zoektocht werken we met een project team, binnen dat team is een social assistent die zich dagelijks inzet om de zoektocht naar kandidaten goed te laten verlopen.

En die de eerste gesprekken voert namens jou. 

Voordelen

Persoonlijk contact

Wij nemen veel werk uit handen en het blijft persoonlijk.

We gaan werken op LinkedIn, uit jouw naam. Daarom willen wij graag goed begrijpen hoe jouw business werkt. We bespreken doelgroepen, persona’s en het doel, werken we om nieuwe franchisenemers aan te sluiten of werken om overname kandidaten te vinden?

research & analyse

Een duidelijk zicht op de doelgroep is belangrijk, welke specifieke kwalificatie zoek je. Waar moet de nieuwe franchisenemer aan voldoen?

Hoe groot is dan die doelgroep? En wat kunnen we daarna zeggen over het te verwachten succes!

Project team

We stellen voor elke opdracht een project team vast waar een social assistent in zit die de dagelijkse werkzaamheden en de eerste gesprekken uitvoert. En die de resultaten van de opdracht zorgvuldig volgt en rapporteert. 

Feedback & Evaluatie

We zorgen voor een duidelijk overzicht van alle kandidaten en de gesprekken die zijn gevoerd. We plannen de maandelijkse evaluatie & feedback gesprekken vroegtijdig in. Het is belangrijk om samen de resultaten en kandidaten te blijven beoordelen.  

Als we de kandidaten ook kwalificeren, ontvang je ook een overzicht met alle belangrijke informatie.

Lead opvolging

We bespreken graag met je welke informatie we met de kandidaten kunnen delen. Elk succesvol project wat we hebben gedaan start met goede informatie voor een kandidaat van de franchiseformule. Daarnaast bespreken we graag hoe de kandidaten die wij vinden worden opgevolgd en hoe de gesprekken worden ingezet door de franchiseformule. 

Met onze ervaring kunnen we daar meestal nog wat zaken aan toevoegen die het resultaat zullen versterken.  

Meer dan alleen leads!

Natuurlijk scoren wij kandidaten voor je, maar dat is niet je enige winst. Door alle gesprekken in je doelgroep krijgen we ook veel feedback en die bespreken we met je. Zo helpen wij om nog waardevollere propositie/markt combinaties te maken.

Data 

We werken de gesprekken met prospects uit om de informatie die dit oplevert in te zetten om waardevolle data te verzamelen voor de zoektocht of voor jouw organisatie.

Elke kandidaat zal een mening hebben over jouw franchise, het is altijd interessant om te horen hoe kandidaten de franchise en zijn communicatie ervaren. 

Er zijn ook lange termijn voordelen

Doordat jouw bereik in je LinkedIn doelgroep groter wordt, komen je publicaties bij meer potentiële kandidaten terecht. 

Die Leads blijven jou tegenkomen in hun tijdlijn, zodat ze aan jou zullen denken als ze toe zijn aan een overstap naar de franchiseformule.

Voordelen

Pro actief Slimmer dan passief

We wachten met onze methodiek niet op kandidaten die een website bezoeken, we gaan pro actief op zoek naar kandidaten, we gaan gesprekken aan met mensen die wellicht niet zelf interesse hebben, maar die personen in hun netwerk hebben die geïnteresseerd zijn.

Latente Interesse 

Onderzoeken laten zien dat tussen de 64 & 70 % van de beroepsbevolking latent geïnteresseerd is in een andere uitdaging.

Meetbaar succesvol

We hebben in onze automatisering de mogelijkheid om een dashboard te ontsluiten voor jou, wat je de mogelijkheid geeft om 24/7 te volgen wat er gebeurt. 

Hoeveel mensen zijn er uitgenodigd voor een gesprek, met hoeveel mensen is er een gesprek geweest en hoeveel kandidaten staan er op de Leadlijst. 

Daarnaast werken we samen in een speciale Teams omgeving waar we alle data, documenten en informatie met elkaar kunnen delen. 

Hoe start je met Social Runner Franchise?

We bespreken graag met je welke doelen je hebt voor de franchiseformule, waar gaat de nadruk op liggen? Is overname van bestaande locaties een grotere uitdaging dan de groei met nieuwe locaties, dan werken we dat graag zorgvuldig uit. Natuurlijk bespreken we wat de investering wordt voor de werkzaamheden die we gaan doen. Als we een akkoord hebben dan wordt de voorbereiding opgestart.

Project sheet 

We werken met een uitgebreid project sheet, waar we voor het project en het project team alle gegevens in opnemen, en de communicatie strategie in uitwerken. We beoordelen het LinkedIn profiel waar we mee gaan werken, zo nodig gaan we dat profiel aanpassen aan de doelen van de formule.

Communicatie middelen 

De communicatie middelen zijn belangrijk om de waarde propositie van de franchiseformule goed over te kunnen brengen. Zowel presentatie pdf’s als webpages waar de formule wordt gepresenteerd ontvangen en bespreken we graag.

Overname 

Als een opdracht een overname van bestaande locatie betreft, hebben we door ervaring een compleet uitgewerkte template beschikbaar van de documentatie die nodig is om een overname traject zo effectief als mogelijk voor te bereiden en in te zetten.

You take the 1st step yourself,

then we do it together!