Wij kunnen op 4 vlakken helpen
Wij kennen de nieuwe succesfactoren van franchisingGroeien? Daarvoor hebben wij een formule!
Formule starten & ontwikkelen
Wij willen de visie, de strategie en het groeiplan een franchise formule graag begrijpen voordat we gaan samenwerken. Als deze nog niet helemaal scherp zijn, denken we graag met je mee
Door de relatief nieuwe franchisewet (1-1-2021) zullen bepaalde onderdelen wellicht opnieuw moeten bekeken moeten worden.
Het doel is om een groeiscenario te ontwikkelen dat ook interessant genoeg is voor nieuwe en bestaande franchisenemers.
We werken daarom graag een pitchdeck uit waarmee we de waarde van de formule `voor alle belanghebbenden goed in beeld brengen, vooral voor de potentiele franchisenemers.
Als je zicht hebt op de waarde van je formule en de belangrijke uitdagingen van een franchisenemer overziet, dan is de formule klaar om te starten en te groeien.
Formule en de franchisenemers laten groeien
Je hebt een goede basis gelegd en wilt nu gaan groeien!
Je hebt een effectief proces nodig om ondernemers die de formule interessant vinden te kwalificeren en de meeste geschikte aan je te verbinden.
Wij helpen met het toepassen van een groeiformule die zorgt dat Mensen, Strategie, Operatie en Finance de aandacht krijgen die ze verdienen.
Niemand is perfect. Elke ondernemer heeft talenten en ze hebben ook allemaal hun zwakkere kanten. Wij zorgen dat ze die herkennen, gebruiken en afdekken.
Wij zorgen dat je met interessante, potentiele Franchisenemers in contact komt. Dat doen wij op een heel andere wijze dan andere organisaties in de franchise wereld.
Nog onderscheidender is dat wij de franchisenemers ook (kunnen) begeleiden bij de opstart van hun bedrijf. Want met het tekeken van een franchise contract op zich is eigenlijk nog geen succes bereikt.
Formule locatie strategie
Voordat je franchisenemers gaat (laten) zoeken, is het belangrijk om een strategie te hebben ten aanzien van locaties.
Het is vaak ook belangrijk om met een (potentiele) franchisenemer goed te kijken naar de locatie of het verzorgingsgebied.
Wij hebben zeer uitgebreide data en kennis tot one beschikking om een goed gefundeerde keuze te maken ten aanzien van locaties en spreiding. Het gebruiken van relevante en actuele demografische en economische basis informatie kan een hoop problemen voorkomen. Daarbij kun je lokale vastgoedkennis betrekken bij de planvorming.
Wij weten hoe je een goed plan opbouwd en kunnen helpen bij het onderbouwen van lokale en landelijke keuzes.
Waarmee kunnen we je helpen?
Franchiseformule en zijn strategie
Een duidelijk geformuleerde strategie die wordt ondersteund door de bedrijfscultuur en waar de merkbeloften worden waargemaakt is de sleutel tot groei voor franchiseformules.
Franchiseformule voorbereid op zijn markt
Je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken. Wij zorgen er graag voor dat dit niet gebeurt, we nemen de franchiseformule met je door zoals je hem nu hebt uitgewerkt. Mochten we vinden dat er onderdelen ontbreken of dat het op onderdelen anders uitgewerkt kan worden. Dan zullen we dat zeker bespreken. En we helpen je graag met het operationeel versterken van je formule.
Franchiseformule en hun franchisenemers
Een belangrijke strategische keuze voor de groei van een franchiseformule is zorgen dat je altijd de beste persoon bij de juiste franchiseformule vindt.
Formule 4 elementen methodiek
De 4 stappen methodiek van Franchise Match richt zich, op de juiste strategie, de beste ondernemer een gezonde financiering, en de juiste locatie!
Deze 4 elementen zijn de fundering voor groei van een formule. Hoe beter deze elementen qua timing bij elkaar komen hoe makkelijker de groei wordt.
Formule & locatie strategie
De locatie strategie is op meerdere manieren erg belangrijk voor en formule. Wanneer we de werkgebieden voor franchisenemers bepalen kom je uit bij vragen als een witte vlekkenplan.
En welke data heb ik nodig om mijn volgende locatie te bepalen. We hebben een slimme lerende oplossing die door de data van elke locatie te combineren je steeds beter een nieuwe locatie laat vinden.
Formule financiering (Sharefunding)
Een gezonde financiering voor zowel de franchisegever als de franchisenemer versterkt de gezamenlijke groeikansen. ShareFunding is een optie. Het nadenken over het delen van waarde van een franchiseformule kan ook helpen bij het bedenken hoe je een community bouwt rondom het merk en de franchise.
En vooral wanneer je start met het bouwen van een community die als klant, fan, leverancier of ambassadeur aandeelhouder kan worden van de formule.
Formule & Sharefunding
We zien dat het een extra kracht aan een franchiseformule kan geven als de franchisenemer ook aandeelhouder zijn van de franchiseformule. Naast gesprekken over de fee verrekening en de kosten voor de franchise.
Zijn er dan ook gesprekken over het rendement op het aandeel. En als het heel goed gaat met de formule, zullen de fee kosten toenemen en daarbij zullen ook de opbrengsten van het rendement op het aandeel toenemen voor een franchisenemer.
Pitchdeck
Het goed vertalen van je idee of concept van de franchiseformule naar een waardevolle oplossing voor je doelgroep is essentieel voor groei van de formule.
Probleem
Welke problemen heb je vastgesteld en hoe heb je voor deze problemen een oplossing gerealiseerd voor de franchisenemer?
Voordelen
Wat zijn de belangrijkste voordelen die voor de franchisenemer zijn uitgewerkt en hoe voegen die meer waarde toe dan bestaande oplossingen?
Financieel voordeel
Hoe ga je samen met de franchisenemer financieel voordeel realiseren. Welke oplossingen of producten maken dat hier een goed verdienmodel is voor de ondernemer?
Waardevolle samenwerking
Hoe ben je als franchisegever in staat om de franchisenemer vanaf de start te ondersteunen met een werkwijze die waarde toevoegt aan de onderneming van de franchisenemer?
Externe Financiering
Een belangrijk onderdeel van de groei van een franchiseformule zijn de financiële mogelijkheden van de formule.