Zijn er succesvolle gewoontes?

Het runnen van een succesvolle franchise formules op meerdere locaties en het optimaliseren van elke franchiselocatie voor maximale betrokkenheid en erkenning in hun lokale markten is absoluut een van de moeilijkste taken. Ja, je moet erop vertrouwen dat jouw franchisenemers uitstekend werk leveren en hun filialen op een efficiënte en effectieve manier beheren, maar dat lukt alleen als je jouw deel van het werk van tevoren hebt slim hebt gedaan.

Marketing gewoontes

Dus, wat is de Opdracht? Als franchisegever is het jouw taak om een sterke overkoepelende marketingstrategie te creëren die elke branche zal helpen zijn marketingpotentieel te maximaliseren en tegelijkertijd voor merkconsistentie te zorgen. Hiertoe zijn dit de meest effectieve manieren en gewoontes om een winnende franchise marketingstrategie te creëren.

Zorg voor merkconsistentie in de hele franchiseformule

Een merk bouwen vraagt in de kern slimme marketing. Wat is er tenslotte voor inhoud aan het  marketingplan te geven en uit te dragen aan de doelgroep als je geen sterke merkidentiteit en een boeiend verhaal te vertellen hebt? Vergeet niet dat de marketingstrategie dient om het franchisemerk en alles waar het voor staat in de online en offline wereld te verspreiden, dus je moet eerst iets creëren dat het delen waard is, een identiteit die een emotionele snaar raakt bij het publiek.

Branding

Een van de grootste zorgen voor franchise is echter het gebrek aan merkconsistentie op lokale markten. Franchisenemers willen de dingen graag op hun manier doen, en vaak stappen ze uit de branding parameters om iets nieuws en anders te proberen. Hoewel er altijd ruimte moet zijn voor innovatie en vooruitgang, mag dit alleen centraal worden aangestuurd.

Concentreer je op het creëren van een uitgebreide brandguide dat elke franchisenemer op zijn locatie gemakkelijk kan volgen, en je hebt daarmee voor merkconsistentie gezorgd en de franchisenemers de tools gegeven die ze nodig hebben om geweldige marketingcampagnes te maken.

Gebruik inhoud om uw lokale franchises te laten groeien

Contentmarketing is de naam van het digitale marketingspel. Contentmarketing is niet alleen belangrijk voor publieksbetrokkenheid, maar SEO-vriendelijke content is ook de toegangspoort tot de toppositie in de zoekmachines. Het spreekt voor zich dat al de vestigingen contentmarketing serieus moeten nemen om hoger te scoren in lokale zoekopdrachten en het merk te positioneren als de autoriteit op de lokale markt.

Om de franchisenemers te helpen geweldige inhoud te maken, richt je dan op het volgende:

Bronzoekwoorden die relevant zijn voor elke lokale markt.

Maak artikelkoppen die relevant zijn voor de lokale demografie.

Stimuleer lokale franchises om boeiende en diepgaande artikelen te maken die het lokale lezerspubliek ten goede komen, met SEO in gedachten.

Zorg ervoor dat alle vestigingen hun inhoud aanbod diversifiëren door geschreven inhoud, audio-inhoud, video-inhoud te creëren, evenals boeiende beelden en infographics met de juiste optimalisatie.

Uw lokale franchises kunnen al deze inhoudstypen gebruiken om hun e-mailcampagnes, socialemediaprofielen en natuurlijk blogpagina’s van brandstof te voorzien.

Benadruk mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mondreclame is een van de krachtigste tools die elke marketeer en franchisegever in zijn arsenaal zou moeten hebben. Mensen stimuleren en inspireren om hun ervaring met de franchiseformule te delen met andere, is een waterdichte manier om naamsbekendheid en herkenning te vergroten, en vooral om een ​​betrouwbare relatie met de consumentenmarkt te creëren. En vertrouwen is de belangrijkste reden voor het kopen van producten. 

Bovendien zullen potentiële franchisenemers die onderzoeken hoe ze een franchise kunnen kiezen, hun uiteindelijke beslissing baseren op een groot aantal factoren, waarvan eerlijke getuigenissen van klanten en franchise-medewerkers de belangrijkste zullen zijn. Je kunt er zeker van zijn dat potentiële klanten en franchisenemers de medewerkers vragen zullen stellen op zoek naar eerlijke meningen over de franchise. Dus zorg ervoor dat ze op alle mogelijke manieren tevreden zijn met hun werkomgeving.

Het bouwen van een sterke mond-tot-mondreclame-strategie komt neer op de kwaliteit van de producten, de klantenservice en de bedrijfscultuur, zowel intern als extern. 

Elke vestiging moet een unieke e-mailstrategie hebben

Toen de digitale revolutie de afgelopen decennia aan populariteit won, voorspelden veel marketeers en bedrijfsleiders dat e-mail uiteindelijk zou uitsterven en plaats zou maken voor nieuwe, meer verfijnde vormen van communicatie. Ze wisten niet dat e-mailmarketing niet alleen zou overleven, maar dat het zou uitgroeien tot een van de meest veelbelovende marketingtools van de moderne tijd.

E-mail is uw directe communicatielijn met uw doelgroep. Het is een krachtige manier om een ​​relatie met uw bestaande klanten op te bouwen, maar ook nieuwe aan te trekken voor uw merk. Hier leest u hoe u uw e-mailmarketingstrategie nog beter kunt maken:

Elke vestiging heeft een unieke kans om zijn eigen e-mailstrategie te ontwikkelen.

Uw franchisenemers moeten lokale marktinzichten gebruiken om e-mailinhoud te creëren die relevant is voor hun demografie.

Door relevante gegevens van sociale media te gebruiken, kan elk filiaal zijn e-mailcampagnes afstemmen op de lokale voorkeuren en de lokale cultuur ondersteunen.

Met retargeting-tools heeft elk filiaal de mogelijkheid om de communicatie met hun potentiële klanten te herstellen en hen te stimuleren om terug te komen en een aankoop te voltooien.

E-mail heeft een groot potentieel voor franchisegroei over de hele linie en moet een integraal onderdeel worden van uw overkoepelende marketingstrategie.

Versterk de positie op sociale media

Ten slotte is het belangrijk om te erkennen dat sociale media een toegangspoort is tot een breed publiek. Wat nog belangrijker is voor een franchise, sociale media is een toegangspoort tot veel lokale markten – een manier om de subtiele nuances te ontdekken en te begrijpen die een markt uniek maken en de lokale trends aansturen.

Zoals je kunt zien, kan een franchise meer profiteren van marketing en beheer via sociale media dan enige andere bedrijfsstructuur. Met dat in gedachten, stimuleer elke vestiging om hun eigen sociale media-accounts te runnen binnen de overkoepelende merkparameters. Op deze manier heeft u een enorm netwerk gecreëerd en uw bereik op een kosteneffectieve manier vergroot.

Franchisemarketing kan sterk verschillen van typische zakelijke marketing, omdat er veel factoren in overweging moeten worden genomen en veel tactieken moeten worden toegepast op elke locatie. Maak een enkele fout en het hele merk kan eronder lijden. Je kunt deze marketingtips gebruiken om een ​​uitgebreide franchise marketingstrategie te creëren waarmee u uw franchise als geheel kunt laten groeien.